مدیریت زیست محیطی

رفع آلودگی هوا و تصفیه هوای محیط :

شرکت دانابام شرق به منظور عمل به مسئولیت های اجتماعی و صیانت از حفظ محیط زیست مبادرت به پیاده سازی سیستم تصفیه هوا در سال ۱۳۹۶ نموده و با بهره گیری از دانش و تخصص مهندسین خود طی ۶ ماه در جهت کنترل بر رفع آلودگی نسبت به این مهم اقدام نموده است .

کلیه میکسرها، تانکهای مصرف و تانکهای ذخیره قیر به سیستم تصفیه هوا متصل می باشد که هوای آلوده توسط لوله به سیستم تصفیه منتقل می شود و توسط جریان آب،سرد می شود .

در تانک دوم و سوم این برش نفتی روی سطح آب معلق می باشد که با تخلیه تانک برش نفتی (Fraction) جدا شده و جهت مصرف سوخت و شستشوی پمپ ها از آن استفاده می شود . آب تخلیه شده دوباره در همان چرخه استفاده میشود که این امر سبب صرف جویی در مصرف آب می شود .

همچنین سیستم تصفیه بخارهای خروجی هوادهی نیز به شکل کندانسور طراحی شده و عملکرد مشابه با سیستم ذکر شده دارد .

شرکت دانابام شرق تحت قرارداد با آزمایشگاه معتمد اداره محیط زیست می باشد که به صورت ادواری از خروجی سیستم نمونه برداری و پایش می گردد . کلیه گزارش ها و نتایج در پرتال شرکت ثبت و قابل ملاحظه است .

 رفع آلودگی فاضلاب شهری :

در سال ۱۳۹۷ با شرکت بابل هما قراردادی منعقد شد تا پروژه سپتیک تانک را در شرکت پیاده سازی کند .

این سیستم شامل یک مخزن بتنی باقطر ۲ متر و ارتفاع ۹/ ۱ متر می باشد که حجمی حدود ۵-۶ متر مکعب را دارا می باشد و فاضلاب در آن انباشته میشود .

برای ورودی و خروجی از لوله های ۵ اینچی استفاده شده و خود مخزن از جنس بتن مسطح می باشد . داخل مخزن کاملا بی هوازی است که همین امر سبب میشود باکتری ها از فضولات انسانی تغذیه کرده و فاضلاب را تجزیه کنند . در نهایت باکتری مرده و به لجن تبدیل می شود . این سیستم جهت آلوده نکردن آبهای زیر زمینی تعبیه شده است .